پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119605
هر کس جرات دارد عليه من مصاحبه کند بسم‌الله...
تاریخ انتشار : 1393/09/03 13:26:09
نمایش : 1055
مهاجم سابق استقلال با انتقاد از عملکرد استقلال در اين فصل گفت: آقايان اگر نمي توانند با احساسات مردم بازي نکنند و بروند.

به گزارش پايگاه خبر تحليلي پيرغار، سياوش اکبرپور بازيکني است که بعد از جدايي از استقلال با پيشنهاد پديده مشهد روبرو شد ولي به اين تيم نرفت و سرانجام در نيم‌فصل راهي تيم فوتبال پيکان شد. اکبرپور که پس از جدايي از استقلال صحبتي را انجام نداده و سکوت کرده بود حالا رازهاي دلش را فاش کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس از شکست استقلال ابراز ناراحتي کرد.

اين بازيکن مدعي است که يک استقلالي‌ تمام عيار است و خيلي از نفراتي که حالا در اين تيم بازي مي‌کنند در حد اين تيم نيستند البته مهاجم فصل گذشته تيم استقلال دوست دارد آنهايي که اين روزها انتقادات زيادي را متحمل مي‌شوند پاسخ او را بدهند و به نوعي اکبرپور منتظر مصاحبه منتقدين به اين صحبت‌ها است. متن گفت‌وگو يسياوش اکبرپور با خبرنگار ورزشي فارس را در زير مي‌خوانيد.

*من را با لگد از استقلال بيرون کردند

هشت سال شاگرد امير قلعه‌نويي بودم او را مثل محمد هوتن پسرش مي‌شناسم. من سياوش اکبرپور هستم همان کسي که با لگد او را از استقلال بيرون کردند اما آدمي نبودم که براي پول براي اين تيم بازي کنم. الان که اين صحبت‌ها را مي‌کنم خيلي‌ها دارند گريه مي‌کنند که استقلال باخته ولي مي‌خواهم سؤال کنم امسال مجيدي، منصوريان، اکبرپور و خيلي‌هاي ديگر اينها کجا هستند. غلامحسين مظلومي مقلب به سرطلايي فوتبال ايران الآن کجا است؟ من افتخار داشتم يک سال شاگرد غلامحسين مظلومي باشم. او با عزت خانوادگي رفت اما قبول کنيم همه رفتند و فقط نام استقلال است که ماند. اگر غير از اين است شما به من بگوييد. مي‌خواهيم چه کسي را گول بزنيم؟

*شاگرد مکتب ۶۰ ساله استقلال هستم

مي‌خواهم از مکتب استقلال صحبت کنم، من شاگرد مکتب استقلال هستم مکتبي که شصت و چند سال است که نام بزرگ استقلال را يدک مي‌کشد اما متأسفانه همه به دنبال منافع شخصي هستيم. من جواد نکونام نيستم که با حرف و حديث در مورد پول اين صحبت‌ها را انجام دهم و خودم را دادگاهي کنم. عزت را از خدا مي‌گيرم نه از بنده خدا. حالا مي‌خواهم بگويم رحمتي که تا ديروز گلر زير تيرک بود حالا چه شد؟ آقايان به خاطر مصاحبه امروز من حمله مي‌کنند و عليه من حرف مي‌زنند البته آن بغل‌دستي‌هايشان اين کار را مي‌کنند. آن بغل‌دستي‌هايي که نان را به نرخ روز مي‌خورند و آن اخوي‌هاي دوستان که پول گنده برده‌اند! آقايان استقلال تا زماني استقلال بود که بازيکنان برايش جان مي‌دادند.

*هر کس جرات دارد عليه من مصاحبه کند بسم‌الله...

من مي‌دانم آن بغل‌دستي‌ها امروز به من حمله مي‌کنند و مي‌گويند چون رحمتي سياوش اکبرپور را به پيکان برده او اين مصاحبه را انجام داده ولي همينجا مي‌گويم و از قول من اين را بنويسيد که اينها صحبت‌هاي من سياوش اکبرپور است. کسي که ۸ سال در استقلال جان داد و پول نگرفت. هرکس جرأت دارد جواب من را بدهد. بسم‌الله. بعد از جدايي از استقلال مصاحبه نکردم چون مي‌گفتند چرا وقتي اکبرپور رفت مصاحبه کرد. خدا را شکر بيرق امام حسين را يدک مي‌کشم و حتي زماني که در اين تيم بودم هم مصاحبه کردم و حرف حق را زدم. حالا هم رفتم اما تاريخ مصرف من تمام شده بود؟‌

*هواداران اهل کوفه نيستند‏، اهل استقلال هستند

مهاجم جديد تيم فوتبال پيکان در ادامه اين گفت‌وگو با فارس، صحبت‌هايش را اينگونه بيان کرد: آن هواداراني که به دنبال تاريخ مصرف‌ها مي‌گردند مي‌شوند اهل کوفه اما آنها اهل کوفه نيستند اهل استقلالند. تاريخ مصرف سياوش اکبرپور نگذشته بود چون در هشت سال هشتصد ميليون‌تومان پول گرفت. دوست دارم آقايان قرارداد من را روي سايتشان بگذارند تا همه ببينند من با همين استقلال در هشت بازي ۲۲ امتياز گرفتيم ولي آقايان در هشت بازي دو امتياز کسب کردند. آيا حرفي باقي مانده است؟ هرکس مي‌خواهد در مورد من صحبت کند رو در روي خودم بگويد. من جواد نکونام نيستم که با يک سال بازي در استقلال مصاحبه کنم. زماني که کل تيم روي کاکل من و عنايتي مي‌چرخيد به خاطر ۵ ميليون تومان براي استقلال بازي کردم اما همه بدانند هيچ‌وقت هدفم پول نبود. من اکبرپور مشتي‌گري کردم به خاطر اهل کوفه اما از شکست استقلال دلم سوخت. مي‌دانيد چرا اين حرف‌ها را مي‌زنم چون سينه‌ام پر از درد است.

*هر کس محبوبيتش بالا برود نسخه‌اش را مي‌پيچند!

شايد يکسري از هواداران بخواهند بدانند چرا اسطوره‌هاي استقلال از اين تيم رفتند اما من مي‌گويم اسطوره کسي است که براي اهل کوفه بازي کند، فرهاد مجيدي، منصوريان و خيلي‌هاي ديگر براي هواداران استقلال بازي کردند. هرکس يک مقدار محبوبيتش بالا برود نسخه‌اش را مي‌پيچند مگر ما دنبال پول بوديم؟ در چند سال گذشته با استقلال قرارداد بستم براي سال ۱۵۰ميليون تومان از قراردادم باقي ماند و براي سال دوم هيچ پولي نگرفتم. شکايت نکردم چون عشقم استقلال است من به خاطر عشقم نامه بزنم و تيم محبوبم را تهديد کنم؟ شايد خيلي‌ها اين کار را انجام دهند ولي من اين کار را نمي‌کنم آقايان تاريخ مصرف من گذشته بود، جديدها چه گلي بر سرتان زدند؟ آمار دربي هم مشخص است. امروز دو سه نفر از همان بغل‌دستي‌ها که گفتم مصاحبه مي‌کنند ولي من خيلي دوست دارم اين اتفاق بيفتد. شايد خيلي‌ها پيشکسوت من باشند و به اعتقاد من پيشکسوت حرمت دارد اما اگر حرمت نگه ندارد بايد جوابش را بدهي آدم بايد فقط جواب پدرش را ندهد.

* به قلعه‌نويي گفتم مشکلت اطرافيانت هستند!

اکبرپور با اشاره به حضورش قبل از آغاز فصل جديد ليگ برتر در دفتر سرمربي تيم استقلال گفت:‌ من به دفتر قلعه نويي رفتم و گذاشتم تمام يارانش را جذب کند تا او را ببينم. خودم هم به او زنگ زدم به قلعه‌نويي گفتم مشکل تو اين بود و اين آقايان دور و اطرافت اين کارها را انجام دادند اما من رفيق قلعه‌نويي بودم که اين حرف‌ها را به او زدم. من از همين الآن در خدمت دوستان هستم تا به من زنگ بزنند اما يکسري از دوستان استقلال را تاراج کردند مگر اين باشگاه مردمي ارث پدري کسي است؟ عنايتي، رحمتي، اکبرپور، آيا براي اين تيم کم گذاشتند؟ به خاطر همين آدم‌ها با کسي به نام واعظ آشتياني در افتادم که يک نيم‌فصل پدرم را درآورد. م‏‏ردم تا همان سياوش اکبرپور شدم. به خاطر چه کسي؟ مگر ما کم گذاشتيم؟ مگر ما بد کرديم؟ اين را حتماً از طرف من بنويسيد. دوستان مي‌گويند هرجا رفتيم اکبرپور را با خودمان برديم. او نبايد هيچ حرفي بزند اما دوستان بدانند اکبرپور از فجر سپاسي به استقلال آمد که بازيکن تيم ملي بود. آن زمان ۱۳۰ ميليون تومان پول رضايت‌نامه‌اش را داديد. هنگامي که به امارات رفتم با تماس اميد طيري که سر ميز نهار بوديد من را به استقلال برگردانديد يا زماني که به سپاهان رفتيد بالاي ۵۰ بار تماس گرفتيد که من را از استيل‌آذين به سپاهان ببريد. اکبرپور برايتان دفاع راست بود، هافبک چپ بود، فوروارد چپ بازي کرد و فقط کم مانده بود درون دروازه بروم. آيا من بد بودم؟ خود آقاي قلعه‌نويي در دفترش گفت: در حق تو خيانت کردم که در پست هاي مختلف بازيت دادم ولي در پست خودت بازي ات ندادم. اما چطور وقتي فلاني را از فلان پست به جاي ديگر مي‌گذاشتي طرف داد مي‌زد و مي‌گفت بازي نمي‌کنم. اين دنيا دار مکافات است.

*نيمکت ۲ سال پيش استقلال را با نيمکت امسال مقايسه کنيد

مهاجم جديد پيکان در خصوص ارزيابي‌اش از دربي گفت: ديشب بازي را با ۱۰ نفر فوتبالي تماشا کرديم،‌گريه‌ام گرفت از شما خواهش مي‌کنم عکس نيمکت دو سال پيش استقلال را چاپ کنيد با عکس ديشب نيمکت تيم استقلال، آخر اين چه نيمکتي است؟ مگر غير از اين است که نيمکت يک تيم اعتبار آن تيم محسوب مي‌شود. شما من و امثال من را بيرون انداختي اما يکسري از دوستان را در اين تيم نگه داشتي که امروز با اين مصاحبه ناراحت مي‌شوند. آن زمان که من در استقلال بازي مي‌کردم اينها اصلاً نبودند ولي من دوست دارم اين بازيکنان جواب من را بدهند. آن وقت دهان باز مي‌کنم و چشم مي‌بندم.

*مثل فکري نمي‌خواهم به هر قيمتي در استقلال باشم!

مهاجم اسبق تيم استقلال با انتقاد از برخي‌ رفتارها و اتفاقات در اين باشگاه گفت: محمود فکري فوتباليست‌ بزرگ استقلال است او انسان با شخصيتي است و وزنه‌اي براي خودش محسوب مي‌شود. اما من سياوش اکبرپور بلد نيستم بنشينم اين طرف و آن طرف پشت سر دوستان حرف بزنم بعد دستيار آقايان هم شوم! من مثل بعضي از دوستان نيستم که صبح تا شب در دفتر سرمربي بنشينم و ديگران را بجوم! اين آقاياني که مي‌گويم در تبريز هم دور و بر سرمربي بودند همين‌ها روزگارش را سياه کردند. دوست دارم اين آقايان دور و بري حرف بزنند تا من هم حرف‌هايم را باز کنم و از همه چيز بگويم. آقاي قلعه‌نويي تو بزرگي ولي در کنار من رضا عنايتي و مهدي رحمتي قهرماني آورديم. ديروز حرفي از بهروز رهبري‌فرد شنيدم که خيلي جالب بود اين دربي بود که ما بازي کرديم به اين مي‌گويند دربي؟ روزي که ما به زمين مي‌رفتيم تماشاگر به عشق بازيکن داخل زمين فوتبال بازي مي‌کرد اما امروز کجا و آن روز کجا؟ الآن يکسري از استقلالي‌هاي متعصب مي‌گويند سياوش اکبرپور با اين مصاحبه تيم را به هم ريخت و چرا اين حرف‌ها را زد اما هشت هفته دو امتياز خرابي نيست؟ با همين استقلال در مقابل برق شيراز ۲ بر يک عقب بوديم و همين کنوني تيم را تماشاگران هو کردند چنان غيرتي شديم که دقيقه ۹۱ گل سوم را زديم و ۳ بر ۲ بازي را برديم ما جان مي‌داديم يا کسي که ۳ ميليارد پول مي‌گيرد؟

*تاريخ مصرف اطرافيان سرمربي تمام شده است

مهاجم اسبق استقلال در خصوص اينکه آيا به فکر اين موضوع افتاده که با اين صحبت‌ها از وي شکايت کنند، گفت: مگر من چه حرفي زدم که از من شکايت کنند؟ حرف من اين است، دوستان گفتند تاريخ مصرف من تمام شده اما خطاب به اين دوستان مي‌گويم تاريخ مصرف رفا و دور و بري‌هاي شما تمام شده است. اگر من سال قبل تاريخ مصرفم گذشت آنها هم تاريخ مصرفشان پارسال گذشته بود.

*استقلال ديشب ۴ نفره بود

اکبرپور با تعريف و تمجيد از برخي از بازيکنان استقلال به فارس گفت: تنها کسي که براي استقلال مردانه بازي کرد آرش برهاني بود درود به شرف برهاني چون عاشق استقلال است و انصافاً مظلوم. هرچه مي‌گويند حرف نمي‌زند. البته حنيف عمران‌زاده اميرحسين صادقي و تيموريان هم با شرف بازي کردند اما دوست دارم بقيه بازيکنان استقلال در خصوص عملکردشان صحبت کنند تا هم هم با آدرس و کد بگويم با چه لابي‌هايي در اين تيم بازي مي‌کنند. استقلال ديروز به جز اين چهار بازيکن فقط يک دست پيراهن مشکي بود که آن هم به احترام غلامحسين مظلومي، خدا رحمت کند مظلومي و ناصر حجازي را اسطوره‌هاي استقلال بودند. اما آنها هميشه با عزت زندگي کردند. همينجا اعلام مي‌کنم اگر من به پيکان رفتم به درخواست دوست صميمي‌ام مهدي رحمتي بود اما دوباره امروز نگويند اين مصاحبه به رحمتي ربط داشت چون تا همين امروز عزتم را از خدا گرفته‌ام. رحمتي اگر جرأت داشته باشد خودش مصاحبه مي‌کند و حرف مي‌زند اما من با جرأت و با جربزه هستم و اين را هم مي‌گويم حتي زماني که رحمتي کاپيتان ما بود جرأت نمي‌کرد در چشم ما نگاه کند.

*وقتي کاپيتان را در جايگاه مي زنند چه توقعي داريد؟

مهاجم اسبق استقلال با انتقادات اخير از وضعيت تيم و نفراتي که دور و بر سرمربي استقلال هستند، گفت: وقتي کاپيتان استقلال را در جايگاه ويژه چک و لگدي مي‌کنند، غير از اين مي‌شود؟ خداي بالاسر خيلي بالاتر از اين حرف‌ها است. يک روز امير قلعه‌نويي به من گفت آقاي اکبرپور مواظب باش يک شبه شهرتي که به دست آوردي از دست ندهي. اما حالا مي‌فهمم او چه گفته است آقاي قلعه‌نويي ببين چه کار کرده‌اي که بازيکني که رگش را برايت مي‌داد حالا مصاحبه مي‌کند و از دل خونش حرف مي‌زند. من نمي‌خواستم صحبت کنم اما مردم چه گناهي کرده‌اند، هرکس فحش مي‌دهد و انتقاد مي‌کند فردا به کادر فني استقلال اضافه مي‌شود. طرف در تبريز همه‌گونه فحاشي‌ها را کرد و اتفاقاً ما به خاطر همين فحاشي‌ها دعوا کرديم و درگير شديم اما آمد و روي نيمکت استقلال نشست. دوست دارم اين آقا جواب من را امروز بدهد اصلاً منتظر هستم پاسخ بدهد. آن وقت مي‌گويم نون را چگونه به نرخ روز مي‌خورند.

*وقت فرصت دادن به منصوريان،خطيبي و گل محمدي ها است

مهاجم استقلال در رابطه با اينکه چرا امروز اين صحبت‌ها را مطرح کرده است، گفت:‌ يک باشگاه بايد رگ داشته باشد و نبايد اسطوره‌پرور باشد. سياوش اکبرپور عددي نيست در اين باشگاه امثال حجازي‌ها، بياني‌ها که مي‌گويند دو رگه است، زرينچه‌ها، مظلومي‌ها و حسن‌زاده‌ها و حتي خود قلعه‌نويي‌ها بودند که بازي کردند اما پهلوان زنده را عشق است. شما از هرچه بدت بيايد سرت مي‌آيد. آقاي قلعه‌نويي رحمتي که گلر زير تيرک بود؟ اکبرپور که تاريخ مصرفش گذشته بود، عنايتي که پير شده است؟ ديديم جديدها چه گلي بر سرت زدند. واقعيت اين است که اگر در فوتبال پيشرفت مي‌خواهيم بايد به دنبال جوان‌ها برويم گل‌محمدي‌ها،‌منصوريان‌ها، خطيبي‌ها و خيلي‌هاي ديگر منتظر فرصت هستند تا فوتبال ما را متحول کنند. روزي که شاگرد قلعه‌نويي بعد از هشت سال صدايش در مي‌آيد آن زمان بدان که اشتباه کردي. نه يک شاگرد معمولي بلکه شاگردي که يارغار تو بود. من هم اهل کوفه هستم، شما درست مي‌گوييد. من مختار قلعه‌نويي بودم اما او نفهميد.

*آنقدر از آقايان مي‌دانم که يک کتاب مي‌شود

اکبرپور با اشاره به اين موضوع که پول جاي تعصب را در تيم استقلال گرفته است، گفت:‌ يک روز به قلعه‌نويي گفتم اگر اعتبار و عزتي که فلاني دادي به من مي‌دادي و يا اگر پولي که به آن بازيکن خاص خودت دادي به من مي‌دادي يک شقه زمين را درو مي‌کردم و برايت مي‌فرستادم.

من در بازي ديشب چهار نفر را با جربزه ديدم. آرش برهاني، عمران‌زاده، صادقي و تيموريان، استقلال ديشب چهار نفره بود. دوست دارم اين بازيکنان باغيرت استقلال به جز اين چهار نفر بيايند و راجع به عملکردشان حرف بزنند. آنقدر از سال ۸۳ در اين تيم ديده‌ام که ديگر نيازي نيست شفاف حرف بزنم، مردم خودشان باهوش هستند. کد مي‌دهم تا خودشان همه چيز را بگيرند. من هم در تبريز با دوستان زندگي کردم و مي‌دانم در آنجا چه خبر بوده است.( البته در اينجا اصلا منظورم به سرمربي استقلال نيست و دوستان خوب مي‌دانند با چه کساني هستم) انقدر از آقايان دارم که يک کتاب مي‌شود. من جواد نکونام نيستم که يک سال و نيم در استقلال باشم و مصاحبه کنم.

* در ليست مظلومي بودم ولي آقايان ما را نخواستند

اکبرپور با اشاره به دلايل عدم حضورش در پديده خراسان در ابتداي فصل گفت: من از آقاي مرزبان، مديرعامل پديده و دوست بسيار خوبم رضا عنايتي تشکر مي‌کنم که انصافا معني دوستي و معرفت را کامل کرد، اما نمي‌توانستم در جايي به جز استقلال بازي کنم. حالا هم که به پيکان رفتم، به اين خاطر بود که در بين نيم‌فصل رحمتي با من مفصل صحبت کرد و خودم هم دلم براي فوتبال تنگ شده بود و دوست داشتم بازي کنم. از مديرعامل محترم باشگاه پيکان سوال کنيد. اصلا در مورد پول صحبت نکردم و هيچ چشمداشتي به پول نداشتم.

جا دارد يک تشکر ويژه از بهتاش فريبا کنم که در زمان مربيگري آقاي مظلومي در استقلال احساس بدي نسبت به او داشتم، البته اين موضوع را به خود ايشان هم گفتم، ولي آقاي فريبا شخصي بسيار محترم است که به من گفت: زماني که مظلومي به باشگاه براي سال سوم ليست خود را ارائه کرد، نام تو در آن ليست بود. من و رضا عنايتي با استقلال قرارداد بستيم، اما آقايان که آمدند گفتند ما اينها را نمي‌خواهيم! يکسري از دوستان هم گفتند ما پنجاه هزار نفر را واسطه کرديم که به استقلال برگرديم؛ اينها را حتما از قول من بنويسيد. آقايان! فراموشي بد است، ما در تبريز و در تراکتورسازي سرمان را داديم، اما اينکه استاد بگويد شاگردش کاري برايش انجام نداده، خيلي بد است. من امروز اين حرف‌ها را زدم، ولي شما مطمئن باشيد خيلي‌ها با مصاحبه‌هايشان به من حمله مي‌کنند، ولي استرس و واهمه‌اي ندارم و فقط از خدا و پدر و مادرم مي‌ترسم.

کرار با غيرت است ما بي غيرت!

اکبرپور با اشاره به جاسم کرار و رفتارهاي اين بازيکن گفت: اين آقا آمده و خود را سه کارته کرده که برود براي جاي ديگري بازي کند. اينها غيرتي هستند، ولي ما بويي از غيرت نبرده‌ايم. امثال آرش برهاني که سرشان را براي اين تيم مي‌دهند، بايد هر روز حرف بشنوند، اما امثال جاسم کرار که با يک حرکت يک تيم را به فنا مي‌دهند، روي سر آقايان جا دارند. اميدوارم اين حرف‌هاي من به يکسري از دوستان چنان بربخورد که عليه من مصاحبه کنند تا جواب دندان‌شکن به آنها بدهم.

*آقايان نمي توانيد از استقلال برويد

وي در پايان صحبت هاي خود گفت:آقاياني که دم از غيرت و مردمداري مي زنيد.اگر نمي‌توانيد از استقلال برويد و خداحافطي کنيد. بيشتر از اين با احساسات مردم بازي نکنيد.اين تيم با آن تيمي که هفته هفتم همه دور هم جمع شديم و گفتيم قهرمان مي‌شويم خيلي فرق دارد.آن تيم بازيکناني داشت که همه با غيرت بودند نه فقط به خاطر پول بازي کنند.الان ديگر زماني نيست که بگوويد با ۴۵ امتياز تيم را قهرمان مي‌کنم. شمايي که فکر مي کنيد قوي هستيد چطور وقتي احساس مي‌کنيد جايتان لرزان است آدمهاي خود را معاون مي‌کنيد و هيات مديره را هم خودتان مي‌چينيد.مديرعامل را شما اورده‌ايد. من از حرف فلاني تعجب نمي‌کنم که مي‌گويد مربي عوض نمي‌شود مي دانيد چرا؟ چون مربي مديرعامل را آورده است. مربي رئيس هيات مديره را چيده است.حرف بزنند تا بگيوم آقاي مدير اجرايي زمان من چه خيانت‌هايي به استقلال کرد.البته من مي دانم دوستان امروز دنبال يار جمع کردن هستند که فلاني، اکبرپور اسم شما را آورده شما بيا عيله او صحبت کن.اما من لشکر يک نرفه هستم و تا ته خط مي روم.۹ سال با آقايان بزرگ شدم و ۱۰ پله از آنها جلوترم. دوستان امروز به اقاي فکري و همداني مي‌گويند جواب بده، مي‌گوييد نه حالا خودتان ببينيد. روزي که به دفتر سرمربي استقلال رفتم به او گفتم که اطرافت آدمهاي درستي نيستند و فقط به فکر منفعت خودشان هستند چون امروز را مي‌ديدم. ديروز استقلال يکدست لباس مشکي بود که به ختم رفته بود و من چزي از اين تيم نديدم که بخواهم در مورد فن بازي صحبت کنم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html